Ce este un tablou unidimensional?
Matricea unidimensională este o structură de date căreia i se atribuie un nume. Este format dintr-o colecție de elemente de același tip, plasate continuu în memorie. Elementele pot fi accesate individual prin indexuri. Toate elementele au un predecesor (cu excepția primului element) și un succesor (cu excepția ultimului element).
Cum declar un tablou unidimensional?
Pentru a declara o matrice unidimensională aveți nevoie de 3 proprietăți: tipul, numele și dimensiunea acestuia. Cateva exemple:
int V[25]; // o matrice care conține 25 de numere întregi
char s[40]; // o matrice care conține 40 de caractere
float x[30]; // o matrice care contine 30 de numere reale
Un element al unui tablou poate fi folosit ca orice altă variabilă. Pentru a accesa un element dintr-o matrice, trebuie să vă referiți la indexul acestuia, cuprins între paranteze drepte. Un aspect important este faptul că puteți efectua operații doar pe un singur element, nu puteți modifica întreaga pictură deodată.
Tablou unidimensional = vector?
O greșeală elementară pe care toți profesorii o acceptă este următoarea: le permit elevilor să numească această structură de date „vector” - dar acest lucru este total greșit.
Pentru că odată ce o matrice unidimensională este declarată - nu mai puteți modifica numărul total de elemente stocate în acesta. În timp ce într-un vector, numărul total de elemente variază în timpul rulării programului.