Programa de bac pentru specializarea matematică-informatică



  1. Algoritmi

    • Noțiunea de algoritm, caracteristici
    • Date, variabile, expresii, operații
    • Structuri de bază: liniară, alternativă și repetitivă
    • Descrierea algoritmilor, reprezentare în pseudocod

  2. Elementele de bază ale unui limbaj de programare (Pascal sau C, la alegere)

    • Vocabularul limbajului
    • Constante. Identificatori
    • Noțiunea de tip de dată. Operatori aritmetici, logici, relaționali
    • Definirea tipurilor de date
    • Variabile. Declararea variabilelor
    • Structura programelor. Comentarii
    • Expresii. Instrucțiunea de atribuire
    • Citirea /scrierea datelor
    • Structuri de control: instrucțiunea compusă, structuri alternative și repetitive

  3. Subprograme predefinite

    • Subprograme. Mecanisme de transfer prin intermediul parametrilor
    • Proceduri și funcții predefinite

  4. Tipuri structurate de date

    • Tipul tablou
    • Tipul șir de caractere: operatori, proceduri și funcții predefinite pentru: citire, afișare, concatenare, căutare, extragere, inserare, eliminare
    • Tipul înregistrare

  5. Fișiere text

    • Fișiere text. Tipuri de acces
    • Proceduri și funcții predefinite pentru fișiere text

  6. Algoritmi elementari

    • Probleme care operează asupra cifrelor unui număr
    • Divizibilitate. Numere prime. Algoritmul lui Euclid
    • Șirul lui Fibonacci
    • Determinare minim/maxim
    • Metode de ordonare: metoda bulelor, selecției
    • Interclasare
    • Metode de căutare: secvențială, binară
    • Analiza complexității unui algoritm considerând criteriile de eficiență durata de executare și spațiu de memorie utilizat

  7. Subprograme definite de utilizator

    • Proceduri și funcții: declarare și apel, parametri formali și parametri efectivi, parametri transmiși prin valoare, parametri transmiși prin referință, variabile globale și variabile locale, domeniu de vizibilitate
    • Proiectarea modulară a rezolvării unei probleme

  8. Recursivitate

    • Proceduri și funcții recursive

  9. Metoda backtracking

    • Probleme de generare

  10. Generarea elementelor combinatoriale

    • Permutări, aranjamente, combinări
    • Produs cartezian, submulțimi

  11. Grafuri

    • Grafuri neorientate: terminologie (nod/vârf, muchie, adiacență, incidență, grad, lanț, lanț elementar, ciclu, ciclu elementar, lungime, subgraf, graf parțial), proprietăți (conex, componentă conexă, graf complet), metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacență, liste de adiacență)
    • Arbori: terminologie (nod, muchie, rădăcină, descendent, descendent direct/fiu, ascendent, ascendent direct/părinte, frați, nod terminal, frunză), metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacență, vector de "tați")

Accessibility Options

Color Contrast

Text Size

Text Spacing

Reading Aids